DECEMBRIE 2025
Sub îndrumarea mentorului Pr. Iftodi Marian-Liviu, tinerii seminariști de la Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ioan Iacob” Dorohoi au participat în săptămâna 08-12.12.2025, la o sesiune esențială de dezvoltare personală și vocațională pe tema: „Cum pot valorifica talanții primiți de la Dumnezeu?”. Activitatea a avut ca scop principal dezvoltarea unei mentalități de responsabilitate și inițiativă, esențială pentru viitoarea lor misiune clericală.
Mentorul a inițiat discuția printr-o analiză profundă a Pildei Talanților, provocându-i pe tineri la reflecție asupra modului în care își gestionează resursele spirituale și intelectuale.
S-a subliniat faptul că talanții includ nu doar darurile spirituale ci și aptitudinile personale. Fiecare seminarist a fost încurajat să se auto-evalueze onest pentru a identifica acele daruri unice pe care Dumnezeu i le-a încredințat.
Punctul culminant al sesiunii a fost provocarea lansată tinerilor: să identifice cel puțin un talant pe care îl neglijează sau îl folosesc sub potențial, și să elaboreze un plan de dezvoltare.
Mentorul a insistat că preotul de mâine trebuie să fie un om investit în propria pregătire și în slujirea comunității. Neglijența în dezvoltarea unui dar este percepută ca o formă de necredință în valoarea acelui dar.
Concluzia generală a subliniat că vocația preoțească se împlinește plenar doar atunci când slujitorul folosește cu smerenie, inteligență și devotament toate resursele pe care i le-a încredințat Mântuitorul.
Marți, 16.12.2025, elevii din clasa a IX-a, alături de prof. Hotăran Anamaria, au participat la activitatea „Succesul și insuccesul școlar... Cui se datorează?”.
Activitatea s-a desfășurat în sala de clasă a Seminarului. Acesta a avut ca scop conștientizarea elevilor asupra importanței succesului școlar și identificarea factorilor care influențează performanța școlară. Prin discuții dirijate, exemple concrete și reflecții personale, elevii au analizat semnificația succesului și a insuccesului școlar, raportându-se la propria experiență educațională.
Discuțiile au evidențiat faptul că succesul școlar nu este rezultatul întâmplării, ci al unui efort constant, susținut de responsabilitate personală, perseverență și sprijin adecvat. De asemenea, s-a subliniat importanța unei atitudini pozitive față de învățare și a asumării propriilor decizii în parcursul educațional.
Activitatea s-a dovedit benefică pentru elevi, contribuind la dezvoltarea unei atitudini reflexive și motivate față de școală și la consolidarea convingerii că fiecare elev poate influența în mod pozitiv propriul traseu educațional.
Joi, 18.12.2025, elevi ai claselor a IX-a și a XI-a au participat la activitatea „Impedimente în succesul școlar”. Activitatea de mentorat, coordonată de prof. Ignat Cristina-Ionela, a oferit elevilor un spațiu sigur de dialog și reflecție, în care aceștia au discutat deschis despre dificultățile întâmpinate, au recunoscut că, uneori, nu gestionează corespunzător timpul, sunt lipsiți de motivație, au analizat situații concrete din viața școlară.
Totodată, elevii au conștientizat că succesul școlar este influențat de o serie de factori educaționali, personali și spirituali, iar activitatea de mentorat reprezentă un cadru eficient pentru identificarea impedimentelor care pot afecta performanța școlară.
